Obchodné podmienky


Obchodné podmienky spoločnosti DOMARA s.r.o., so sídlom Dukelská 1322, 54301, Vrchlabí, Česká republika, IČO: 05734274, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Hradci Králové, oddiel C, vložka 38669, pre zákazkovú výrobu a predaj tovaru a ponuku služieb prostredníctvom online obchodu umiestneného na internetovej adrese www.domara.sk, e-mail: dielna@domara.sk, tel: +420 737 949 810 (ďalej len "obchodné podmienky" a "predávajúci").

Úvodné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté na základe a v súvislosti s kúpno-predajnou zmluvou uzatváranou v slovenskom jazyku prostredníctvom internetového obchodu dostupného na webovej stránke umiestnenej na adrese domara.sk (ďalej len „web“) medzi spoločnosťou DOMARA s.r.o. ako predávajúcim a fyzickou osobou – spotrebiteľom ako kupujúcim.

Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má záujem nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá pri objednávaní tovaru koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho podnikania.

Kúpno-predajná zmluva sa uzatvára ako jednorazová s dobou trvania do splnenia alebo iného zániku všetkých práv a povinností z nej vyplývajúcich, vrátane práv vyplývajúcich z nesúladu s kúpnou zmluvou.

V prípade akýchkoľvek otázok ohľadom nakupovania na webe má kupujúci možnosť obrátiť sa na oddelenie služieb zákazníkom na e-mailovej adrese dielna@domara.sk alebo prostredníctvom Facebooku.

Spotrebiteľom je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s predávajúcim alebo s ním inak jedná.

Kupujúci berie na vedomie, že zobrazované farby tovaru môžu byť skreslené digitalizáciou a že fotografie môžu mať ilustračný charakter.

Kupujúci berie na vedomie, že všetky výrobky môžu obsahovať malé časti, nie sú určené pre deti do troch rokov a dieťa nesmie byť s výrobkami bez dozoru dospelého.

Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa pred uzatvorením zmluvy oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi výslovne súhlasí v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.

Kupujúci súhlasí s tým, že mu bude doklad odoslaný v elektronickej podobe na uvedený e-mail, ktorý uviedol v objednávke.

Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dohodnúť v kúpnej zmluve (objednávke). Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok. Toto neplatí na ustanovenia, ktoré nie sú súčasťou kúpnej zmluvy (objednávky).

Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť alebo dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

NÁKUP NA WEBE

Na webe sa nakupuje jednoducho, stačí pri produkte vybrať variantu, kliknúť na tlačidlo „do košíka“ a následne pokračovať podľa inštrukcií. Väčšinu výrobkov vyrábame na zákazku. Objednávky je možno konzultovať aj prostredníctvom Facebooku. Po dokončení objednávky tovaru dostane kupujúci automatický systémový e-mail s rekapituláciou zadaných údajov a predávajúci vždy kupujúcemu následne pošle potvrdenie objednávky na uvedený e-mail pri objednaní, vrátane celej objednávky, kde je súhrn objednávky vrátane ceny za tovar, dopravy, platobných informácií a všetkých ostatných údajov. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s platnými obchodnými podmienkami a súhlasí s nimi a zároveň potvrdzuje, že údaje uvedené v objednávke sú správne.

CENA TOVARU

Ceny sú vždy uvedené pri tovare. Ceny sú v eurách (EUR). Uvedené ceny sú konečné, bez DPH, predávajúci nie je platiteľom DPH. Cena jednotlivého tovaru nezahŕňa cenu za dopravu. Vložením zľavového kupónu kupujúcim do poznámky v košíku sa cena automaticky neupraví, zľava bude uplatnená až po kontrole a potvrdení objednávky predávajúcim.

DOPRAVA A SPÔSOBY PLATBY

Možnosti dopravy a spôsoby platby sú vždy zverejnené na webe a dostupné kupujúcemu pred odoslaním objednávky v článku Doprava a platba. Predávajúci využíva DPD. Predávajúci prijíma platby v €. Cena dopravy už zahŕňa balné vo výške 1€.

OKAMIH UZAVRETIA KÚPNEJ ZMLUVY

Všetky údaje pri tovare vystavenom na webe majú len informatívny charakter. Vloženie tovaru do košíka a odoslanie objednávky kupujúcim sa považuje iba za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, a predávajúci nie je povinný túto kúpnu zmluvu uzavrieť. Automatická odpoveď zo systému sa nepovažuje za potvrdenie objednávky. Potvrdenie objednávky zasiela predávajúci, nie automatický systém webu. Uzatváranie kúpnej zmluvy sa spravuje príslušnými ustanoveniami právnych predpisov Slovenskej republiky, ktoré sa uplatnia pri predaji spotrebiteľovi. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzavretá až doručením skutočného potvrdenia objednávky predávajúcim na e-mail kupujúceho uvedený pri objednávaní tovaru. Predávajúci nezodpovedá za prípadné chyby pri prenose dát. Vlastníctvo k tovaru prechádza na kupujúceho jeho prevzatím.

POTVRDENIE OBJEDNÁVKY

Keď kupujúci odošle objednávku, predávajúci kupujúceho čo najskôr kontaktuje na doplnenie prípadných chýbajúcich informácií a objednávku potvrdí. Predávajúci je v závislosti od charakteru obchodu oprávnený požiadať kupujúceho o autorizáciu objednávky, napríklad elektronickou poštou. Ak kupujúci autorizáciu odmietne, objednávka sa považuje za neplatnú. Pred potvrdením objednávky predávajúci vždy overí stav materiálu pre kompletnú zákazku uvedenú v objednávke a poskytne kupujúcemu najkratší možný termín zhotovenia. Objednávky, ktoré boli riadne zaslané kupujúcim do systému a potvrdené predávajúcim, sú záväzné a zrušenie objednávky je možné len po dohode s predávajúcim; tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy podľa právnych predpisov ani právo kupujúceho zrušiť objednávku pred jej potvrdením zo strany predávajúceho.

ZAPLATENIE OBJEDNÁVKY

Dátum zaplatenia ceny tovaru zakúpeného na webe je dátum (len pracovné dni, ak platba dorazí cez víkend, sviatok alebo dovolenku, zaúčtuje sa nasledujúci pracovný deň) zaúčtovania peňazí zodpovedajúcich celkovej cene tovaru vrátane ceny za dopravu na bankový účet predávajúceho.

Vo výnimočnom prípade, ak predávajúci nebude schopný doručiť kupujúcemu objednávku úplne, bude účtovaná iba suma za skutočne dodaný tovar a dopravu, pokiaľ kupujúci nevyužije svoje právo odstúpiť od zmluvy.

Platba je možná iba vopred na bankový účet predávajúceho alebo cez platobnú bránu.

V prípade bezhotovostných platieb je kupujúci povinný uviesť číslo objednávky ako variabilný symbol platby, podľa ktorého je platba priradená k objednávke. Ak variabilný symbol nebude uvedený, platba nemusí byť k objednávke priradená a dátum zaplatenia sa môže posunúť z dôvodu následného dohľadávania platby na základe potvrdenia o platbe od kupujúceho. Akonáhle predávajúci dostane platbu na účet, informuje o tom kupujúceho do niekoľkých dní prostredníctvom e-mailu, ktorý kupujúci uviedol pri objednaní. Nesparované platby bez uvedenia správneho variabilného symbolu a bez zaslania potvrdenia o platbe na uľahčenie dohľadávania platby budú kupujúcemu vrátené najneskôr do 30 dní.

SPLATNOSŤ OBJEDNÁVKY A REZERVÁCIA MATERIÁLU

Objednávka je splatná do 7 dní od potvrdenia objednávky predávajúcim, ak nie je po vzájomnej dohode kupujúceho a predávajúceho v objednávke dohodnutá dlhšia lehota. Po nezaplatení objednávky bude kupujúci upozornený na neuhradenie objednávky. Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu nezaplatenia objednávky a objednávku zrušiť. V prípade zrušenia objednávky zo strany predávajúceho má kupujúci možnosť tovar znova objednať, ak je na webe dostupný. Kupujúci berie na vedomie, že termín zhotovenia sa pri oneskorenej úhrade môže predĺžiť. Pre automatické spárovanie platby s objednávkou je nutné, aby kupujúci pri platbe uviedol správny variabilný symbol. Ak si kupujúci zvolí materiál na objednávku, predávajúci tento materiál pri potvrdení objednávky u dodávateľa rezervuje, avšak záväzne ho uhradí až po zaplatení objednávky kupujúcim v plnej výške. Zaplatená objednávka je zaradená do výroby ihneď po doručení materiálu od dodávateľa.

Kupujúci berie na vedomie, že rezervácia materiálu po uplynutí splatnosti zaniká a materiál alebo výrobok ide znova do predaja. Predávajúci môže v prípade stornovanej objednávky z dôvodu nezaplatenia kupujúcim odmietnuť ďalšiu objednávku kupujúceho z odôvodnených dôvodov.

Ak dôjde k zlúčeniu objednávok na žiadosť kupujúceho, dátum zaplatenia je dátum zaúčtovania celej sumy za všetky zlúčené objednávky vrátane ceny za dopravu (len pracovné dni; platby doručené cez víkend alebo sviatok sa zaúčtujú nasledujúci pracovný deň).

Ak kupujúci uhradí objednávku len čiastočne, objednávka zostáva v stave „čaká na doplatok“, nie je odovzdaná do výroby a predávajúci neobjedná prípadný materiál, kým nebude uhradená v plnej výške.

DOBA VYHOTOVENIA A DODANIA

Doba vyhotovenia platí v deň potvrdenia objednávky. Ak objednávka obsahuje viac kusov produktov, doba vyhotovenia môže byť primerane dlhšia. Záväzná doba vyhotovenia je uvedená v objednávke po potvrdení. Doba vyhotovenia začína plynúť od zaplatenia objednávky v plnej výške, nie čiastočnej úhrady. Doba vyhotovenia nie je garantovaná pri zaplatení objednávky po splatnosti. Splatnosť objednávky je 7 dní od potvrdenia objednávky predávajúcim. Dátum zaplatenia je dátum zaúčtovania peňazí zodpovedajúcich celkovej cene tovaru vrátane ceny za prepravu na bankový účet predávajúceho. Ak posledný deň vyhotovenia pripadá na víkend, sviatok alebo vyhlásenú dovolenku, posledný deň sa automaticky posúva na nasledujúci pracovný deň.

Predávajúci vyhotoví tovar v čo najkratšom možnom čase. Kupujúci berie na vedomie, že materiál, ktorý nie je skladom, je objednaný až po zaúčtovaní peňazí zodpovedajúcich celkovej cene tovaru vrátane ceny za prepravu na bankový účet predávajúceho. Ak kupujúci nedodá kompletné informácie potrebné na vyhotovenie objednávky, doba vyhotovenia sa pozastavuje do doby, kým kupujúci nedodá všetky potrebné informácie. Kupujúci tiež berie na vedomie, že doba vyhotovenia objednávky sa môže predĺžiť o dobu trvania vyhlásenej dovolenky, prípadne v prípade choroby alebo obmedzení výroby z dôvodu vládnych nariadení. Predávajúci je povinný dodať tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní.

Termín vyhotovenia je uvedený pri jednotlivých produktoch. Ak kupujúci objedná viac produktov s rôznymi termínmi vyhotovenia, automaticky platí pre všetky produkty ten najdlhší termín. Samozrejme je možné dohodnúť individuálny termín vyhotovenia aj odoslania. Hneď ako bude objednávka hotová, odoslaná alebo pripravená na vyzdvihnutie na výdajnom mieste k osobnému odberu, predávajúci kupujúceho neodkladne informuje prostredníctvom e-mailu, ktorý kupujúci uviedol pri objednaní. Ak sa kupujúci s predávajúcím dohodne na individuálnom termíne vyhotovenia alebo odoslania, musí byť toto ustanovenie uvedené v kúpnej zmluve. Ak nastane situácia, že predávajúci z nejakého dôvodu nebude schopný objednávku odoslať v termíne (napríklad nedostupnosť materiálu), uvedenom v kúpnej zmluve, neodkladne o tom kupujúceho informuje e-mailom a prípadne po dohode stanoví náhradný termín, ak s tým kupujúci súhlasí (neplatí pre objednávky zaplatené po splatnosti).

ODOSLANIE OBJEDNÁVKY

Po odoslaní objednávky predávajúci zašle kupujúcemu na uvedený e-mail pri objednaní sledovacie číslo zásielky vrátane odkazu, kde je možné zásielku sledovať. Zásielky určené pre hromadný zvoz predávajúci odosiela 1-2x týždenne podľa objemu objednávok a vyťaženosti dopravcu počas sezóny. Zásielky s individuálnym zvozom predávajúci odosiela v pondelok, utorok, stredu a štvrtok. Doba odoslania balíka sa u jednotlivých dopravcov líši. Obvyklá doba odoslania zásielky je približne 2–10 dní od vyhotovenia zákazky, závisí od zvolenej prepravy, objemu objednávok a vyťaženosti dopravcu počas sezóny. Ak má dopravca technický výpadok a nie je možné, aby predávajúci zásielky odoslal, opakovaný pokus o odoslanie zásielok sa uskutoční pri nasledujúcom zvoze. V prípade opakovaných výpadkov je kupujúcemu ponúknutá možnosť zmeny dopravcu v rovnakej cenovej hladine. Piatky a víkendy predávajúci balíky neodosiela, rovnako tak počas vyhlásenej dovolenky a dní voľna. Počas dovolenky a voľna sa doba odoslania automaticky predlžuje.

DORUČENIE ZÁSIELKY

Doba doručenia zásielky prepravnou spoločnosťou je obvykle 2–7 dní od odoslania, v závislosti od zvolenej dopravy. Za samotnú dobu doručenia prepravnou spoločnosťou predávajúci nezodpovedá. Doba doručenia balíka sa u jednotlivých prepravcov líši. V prípade, že zásielka nebude doručená v obvyklom čase, bude u prepravcu podaná reklamácia. Prepravca má právo zásielky, ktoré nie sú určené do vlastných rúk, doručiť tretej osobe na adrese bydliska adresáta. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prevzatie zásielky treťou osobou na adrese bydliska adresáta, ak nebola zvolená doprava s doručením iba do vlastných rúk. Je možné podať u dopravcu reklamáciu doručenia, pri ktorej dopravca poskytne informácie o osobe, ktorá zásielku prevzala. 

V prípade vyzdvihnutia tovaru na výdajnom mieste bude kupujúci informovaný ihneď, ako bude tovar pripravený na vyzdvihnutie. Lehotu na vyzdvihnutie na výdajnom mieste je týždeň, na požiadanie je možné túto lehotu predĺžiť na 14 dní. V prípade nevyzdvihnutia zásielky bude kupujúcemu účtovaný poplatok 2€ za opätovné doručenie zásielky na výdajné miesto.

Náklady, ktoré môžu kupujúcemu vzniknúť pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku (e-mail, telefón a pod.) v súvislosti s nákupom tovaru na webe, nesie kupujúci, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

DOKLAD O NÁKUPE

Doklad bude kupujúcemu zaslaný v elektronickej podobe v najkratšom možnom čase po zaplatení objednávky (zaúčtovaní peňazí v plnej sume na bankový účet predávajúceho) na e-mail uvedený pri objednaní. Pre automatické spárovanie platby s objednávkou je potrebné, aby kupujúci pri platbe uviedol správny variabilný symbol.

SÚŤAŽE

V prípade, že víťaz vyhrá v súťaži organizovanej predávajúcim, je povinný uplatniť si a vyzdvihnúť výhru do 30 kalendárnych dní odo dňa vyhlásenia výsledkov súťaže. Nárok na výhru zaniká uplynutím tejto lehoty bez uplatnenia; v takom prípade výhra zostáva u predávajúceho.

VÝMENA TOVARU

Kupujúci má právo na výmenu nepoužitého tovaru zo základnej ponuky. Kupujúci hradí všetky náklady spojené s vrátením pôvodného tovaru a zaslaním nového tovaru, ako aj náklady za vrátenie tovaru, ak tento tovar nie je možné vrátiť bežnou poštovou cestou vzhľadom na jeho povahu. Kupujúcemu bude účtované základné dopravné, ak sa strany nedohodnú inak. Predávajúci za výmenu neúčtuje žiadne ďalšie poplatky. Nový tovar bude zaslaný až po vrátení pôvodného tovaru a úhrade nového dopravného v plnej výške. Možnosť výmeny je dobrovoľná služba predávajúceho a nevzťahuje sa na tovar vyrobený na zákazku alebo upravovaný podľa požiadaviek kupujúceho. Výmenu je možné uplatniť najneskôr do 3 kalendárnych dní od prevzatia tovaru.

NEPREVZATIE ZÁSIELKY

Kupujúci je povinný zásielku prevziať. Predávajúci kupujúceho pred uplynutím lehoty na vyzdvihnutie jednorazovo vyzve k prevzatiu zásielky. V prípade neprevzatia zásielky je kupujúci povinný uhradiť základné dopravné za jej opätovné odoslanie, ak sa strany nedohodnú inak. Predávajúci za opätovné zaslanie zásielky neúčtuje žiadne ďalšie poplatky okrem nového dopravného. Tovar bude u predávajúceho uložený a opätovne zaslaný až po úhrade nového dopravného v plnej výške.

PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (iná než dopravca) prevezme tovar. Kupujúci berie na vedomie, že toto právo sa nevzťahuje na tovar vyrobený na zákazku alebo upravený podľa jeho individuálnych požiadaviek (napríklad zmena farby, látky, rozmerov a pod.). Rovnaká výnimka platí aj pri nákupe podnikateľom na ďalší predaj. Toto právo možno uplatniť iba pri tovare, ktorý nebol vyrobený ani upravený podľa individuálnych požiadaviek kupujúceho.

Ak kupujúci odošle späť tovar, na ktorý sa právo na odstúpenie nevzťahuje, predávajúci kupujúceho informuje a po dohode môže tovar vrátiť späť; ak sa strany dohodnú na výnimočnom prijatí takéhoto tovaru, výška vrátenej sumy zohľadní individuálne náklady na materiál a prácu. Kupujúci je povinný predávajúceho o odstúpení informovať pred odoslaním zásielky.

Na účely uplatnenia práva na odstúpenie musí kupujúci informovať predávajúceho jednoznačným právnym úkonom – napríklad e-mailom na adresu dielna@domara.sk alebo zaslaním vyplneného formulára na odstúpenie od zmluvy. Vzorový formulár je dostupný na stiahnutie na našom webe. Zásielky zaslané na dobierku nie sú akceptované.

Tovar zo základnej ponuky skladom je možné vrátiť v zákonnej lehote 14 dní. Tovar musí byť nový, bez známok používania a s kompletným príslušenstvom. Kupujúci je oprávnený vyskúšať tovar len v rozsahu potrebnom na oboznámenie sa s jeho povahou a vlastnosťami tak, akoby to bolo možné v kamennej predajni. Ak je tovar poškodený alebo nadmieru používaný, predávajúci môže primerane znížiť vracanú sumu.

Ak je predmetom jednej kúpnej zmluvy viac druhov tovaru alebo viac častí dodávky, 14-dňová lehota začína plynúť nasledujúci deň po prevzatí poslednej dodávky.

Kupujúci je povinný zaslať tovar späť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa oznámenia odstúpenia. Tovar je potrebné zaslať ako balík na pobočku Packety na adresu: Nerudova 1273, 54301 Vrchlabí. Táto adresa slúži výhradne na prevzatie zásielok doručených prostredníctvom Packety. Osobné podanie reklamácie alebo odstúpenia nie je možné. Lehota sa považuje za zachovanú, ak je zásielka odovzdaná dopravcovi najneskôr posledný deň lehoty. Kupujúci je povinný uviesť kontaktné údaje pre dopravcu: e-mail dielna@domara.sk a telefónne číslo +420 737 949 810.

Predávajúci vráti kupujúcemu všetky prijaté platby vrátane nákladov na dodanie bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení. Ak si kupujúci zvolil drahší spôsob dodania, vracia sa len suma zodpovedajúca najlacnejšej dostupnej metóde doručenia. Platby budú vrátené rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri pôvodnej transakcii, pokiaľ sa strany nedohodnú inak. Predávajúci nie je povinný vrátiť platby predtým, ako obdrží vrátený tovar alebo kupujúci nepreukáže, že ho odovzdal na prepravu, podľa toho, čo nastane skôr.

Pri odstúpení nesie spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru, a to aj v prípade, ak tovar nie je možné vrátiť bežnou poštovou zásielkou vzhľadom na jeho povahu. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru spôsobené nakladaním s ním iným spôsobom, než je nutné na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti.

Zásielky na dobierku nie sú akceptované. Zásielka, ktorá sa vráti ako neprevzatá, sa nepovažuje za platné odstúpenie od kúpnej zmluvy.

REKLAMÁCIA

Predávajúci sa riadi platnými právnymi predpismi Českej republiky; tým nie sú dotknuté kogentné práva spotrebiteľa podľa práva Slovenskej republiky. Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.

Na účely uplatnenia reklamácie musí kupujúci informovať predávajúceho o reklamácii jednostranným právnym úkonom – napríklad vyplnením príslušného formulára a jeho zaslaním na e-mail dielna@domara.sk. Kupujúci môže použiť vzorový formulár dostupný na webe alebo online formulár. Zásielky zaslané na dobierku nie sú akceptované.

Kupujúci je povinný preukázať zakúpenie tovaru kópiou dokladu o kúpe alebo iným hodnoverným spôsobom. Kupujúci nemôže uplatniť práva z vád, ktoré sám spôsobil nevhodným zaobchádzaním s tovarom, alebo o ktorých vedel pri kúpe, ani pri vadách, pre ktoré bola dohodnutá zľava z ceny. Predávajúci nezodpovedá za bežné opotrebenie tovaru. Kupujúci je povinný pred odoslaním reklamovaného tovaru informovať predávajúceho.

Predávajúci zodpovedá za to, že tovar pri prevzatí nemá vady, najmä že:

  • má vlastnosti dohodnuté alebo obvyklé vzhľadom na povahu tovaru,
  • je vhodný na účel, na ktorý sa tovar daného druhu bežne používa alebo ktorý predávajúci uvádza,
  • zodpovedá kvalitou alebo spracovaním dohodnutému vzorku alebo predlohe,
  • je v primeranom množstve, miere alebo hmotnosti,
  • vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

Táto zodpovednosť sa nevzťahuje na:

  • tovar predávaný za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola cena nižšia,
  • opotrebenie tovaru spôsobené obvyklým používaním,
  • použitý tovar v rozsahu vady zodpovedajúcej miere používania alebo opotrebenia pri prevzatí,
  • vady vyplývajúce z povahy tovaru.

Ak sú spolu s tovarom poskytované darčeky zdarma, záruka sa na ne nevzťahuje nad rámec zákona. Ak je darček súčasťou kúpnej zmluvy ako doplnok k tovaru, práva kupujúceho z vadného plnenia tým nie sú dotknuté.

Reklamovaný tovar je potrebné zaslať ako balík na pobočku Packety na adresu: Nerudova 1273, 54301 Vrchlabí. Táto adresa slúži výhradne na prevzatie zásielok doručených prostredníctvom Packety. Osobné podanie reklamácie nie je možné. Zásielky na dobierku nie sú akceptované. Kupujúci je povinný uviesť kontaktné údaje predávajúceho: e-mail dielna@domara.sk a telefón +420 737 949 810.

Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne na tovare počas 24 mesiacov od jeho prevzatia, pri použitom tovare počas 12 mesiacov. Ak sa vada vyskytne do 12 mesiacov od prevzatia, predpokladá sa, že tovar bol chybný už pri prevzatí.

Pri podstatnej vade má kupujúci právo zvoliť si:

  • odstránenie vady opravou,
  • dodanie novej veci bez vady alebo dodanie chýbajúcej veci,
  • primeranú zľavu z ceny,
  • alebo odstúpenie od zmluvy.

Pri nepodstatnej vade má kupujúci právo na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z ceny. Svoje právo je kupujúci povinný oznámiť pri uplatnení reklamácie alebo bez zbytočného odkladu po nej.

Reklamáciu je možné uplatniť zaslaním balíka cez Packetu na adresu uvedenú vyššie, spolu s kópiou dokladu o kúpe, popisom vady a uvedením práva, ktoré si kupujúci zvolil. Predávajúci kupujúcemu zašle na uvedený e-mail potvrdenie o uplatnení reklamácie, jej obsahu a požadovanom spôsobe vybavenia, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o oprave alebo odôvodnenia zamietnutia.

Ak je reklamácia uznaná a vybavená odstúpením od zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu vrátane primeraných nákladov na pôvodné dodanie. Predávajúci uhradí kupujúcemu aj primerané náklady na spätné zaslanie tovaru po predložení dokladu o úhrade.

Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní; táto lehota nezahŕňa čas potrebný na odborné posúdenie vady. Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote.

Vrátenie peňazí prebehne na účet použitý pri platbe, prípadne na účet, ktorý kupujúci uvedie.

Ak si kupujúci neprevezme vybavenú reklamáciu v dohodnutom termíne, predávajúci je oprávnený účtovať náklady spojené s uskladnením vo výške 0,2 % predajnej ceny tovaru za každý začatý deň uskladnenia.

NESPRÁVNE DODANIE

Ak predávajúci omylom dodá nesprávny tovar v súvislosti s nákupom kupujúceho na webe, kupujúci o tom informuje predávajúceho e-mailom na dielna@domara.sk. Kupujúci pošle tovar ako balík na pobočku Packety: Nerudova 1273, 54301 Vrchlabí. Táto adresa slúži výhradne na prevzatie zásielok doručených prostredníctvom kuriérskych služieb Packety. Pri odosielaní nesprávne dodaného tovaru je kupujúci povinný uviesť pre dopravcu naše kontaktné údaje: e-mail dielna@domara.sk a telefónne číslo +420 737 949 810, aby bolo zabezpečené bezproblémové a rýchle doručenie zásielky.

Výmenu je možné uplatniť a nepoužitý tovar zaslať najneskôr do 3 kalendárnych dní od jeho prevzatia. Zásielky zaslané na dobierku nie sú akceptované. Predávajúci uhradí kupujúcemu základné náklady spojené s vrátením nesprávne dodaného tovaru po predložení dokladu o zaplatení dopravy.

ZÁSADY OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV

Osobné údaje sa spracúvajú v súlade s platnými právnymi predpismi o ochrane osobných údajov. Podrobné informácie nájdete tu.

SŤAŽNOSTI

Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zabezpečuje predávajúci prostredníctvom oddelenia služieb zákazníkom na e-mailovej adrese dielna@domara.sk. Kupujúci bude kontaktovaný v najkratšom možnom čase. Informácia o vybavení sťažnosti bude kupujúcemu zaslaná na uvedený e-mail.

MIMOSÚDNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV

Predtým, než kupujúci pristúpi k mimosúdnemu riešeniu sporu, odporúča predávajúci obrátiť sa s požiadavkou o nápravu najprv priamo na spoločnosť DOMARA, a to prostredníctvom kontaktnej adresy dielna@domara.sk.

Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na subjekt mimosúdneho riešenia sporov. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom Mlynské nivy 44/b, 825 07 Bratislava, IČO: 31 734 074, internetová adresa: https://www.soi.sk. Platformu pre riešenie sporov online, nachádzajúcu sa na internetovej adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr, je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.

Spotrebiteľ môže využiť aj kontakt so spotrebiteľskou právnou poradňou dTest na čísle +421 696 851 965.

Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 01.11. 2025 | verzia 02-25

 

Slovensko Navštíviť CZ shop Chat Napíšte nám