Obchodné podmienky


Obchodné podmienky spoločnosti DOMARA s.r.o., so sídlom Dukelská 1322, Vrchlabí, 54301, Česká republika, IČO: 05734274, zapísaná v OR vedenom Krajským súdom v Hradci Králové, sp. zn. C 38669, pre zákazkovú výrobu a predaj tovaru a ponuku služieb prostredníctvom online obchodu umiestneného na internetovej adrese www.domara.sk, email: dielna@domara.sk, tel: +420 731 379 956, e-shop: www.domara.sk, (ďalej len "obchodné podmienky" a "predávajúci").

Úvodné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté na základe a v súvislosti s kúpno-predajnou zmluvou uzatváranou v českom jazyku prostredníctvom internetového obchodu dostupného na webovej stránke umiestnenej na adrese www.domara.sk (ďalej len „web“) medzi spoločnosťou DOMARA s.r.o. ako predávajúcim a inou osobou ako kupujúcim.

Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má záujem nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá pri objednávaní tovaru jedná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho podnikania.

Kúpno-predajná zmluva sa uzatvára ako jednorazová s dobou trvania do splnenia alebo iného zániku všetkých práv a povinností z nej vyplývajúcich, vrátane práv z vad a záruky.

V prípade potreby alebo akýchkoľvek otázok ohľadom nakupovania na webe má kupujúci možnosť obrátiť sa na oddelenie služieb zákazníkom na e-mailovej adrese dielna@domara.sk, predávajúci odpovedá v čo najkratšom čase. Všetky otázky a požiadavky ohľadom objednávky vybavujeme výlučne prostredníctvom e-mailovej schránky dielna@domara.sk.

Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Súčasne je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technickej poruchy najneskôr do 48 hodín.

Spotrebiteľom je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s predávajúcim alebo s ním inak jedná.

Kupujúci berie na vedomie, že zobrazované farby tovaru môžu byť skreslené digitalizáciou alebo môžu byť ilustračné fotografie.

Kupujúci berie na vedomie, že všetky výrobky môžu obsahovať malé časti, nie sú určené na používanie malými deťmi a dieťa nesmie byť s výrobkami bez dozoru dospelého.

Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa pred uzatvorením zmluvy oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi výslovne súhlasí v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.

Kupujúci súhlasí s tým, že mu bude doklad odoslaný v elektronickej podobe na uvedený e-mail, ktorý uviedol v objednávke.

Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dohodnúť v kúpnej zmluve (objednávke). Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok. Toto neplatí na ustanovenia, ktoré nie sú súčasťou kúpnej zmluvy (objednávky).

Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť alebo dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

NÁKUP NA WEBE

Na webe sa nakupuje jednoducho, stačí pri produkte vybrať variantu, kliknúť na tlačidlo „objednať“ a následne pokračovať podľa inštrukcií. Všetky naše výrobky vyrábame na zákazku. Objednávky je možné konzultovať aj prostredníctvom Facebooku. Po dokončení objednávky tovaru obdrží kupujúci automatický systémový e-mail s rekapituláciou zadaných údajov a predávajúci vždy kupujúcemu následne pošle potvrdenie objednávky na uvedený e-mail pri objednaní, vrátane celej objednávky, kde je súhrn objednávky vrátane ceny za tovar, dopravy, platobných informácií a všetkých ostatných údajov. Kupujúci berie na vedomie, že zaplatením objednávky súhlasí s platnými obchodnými podmienkami a zaplatením objednávky vyjadruje súhlas, že uvedené údaje v objednávke i doklade sú správne a oboznámil sa s nimi.

CENA TOVARU

Ceny sú vždy uvedené pri tovare. Ceny sú v eurách (EUR). Uvedené ceny sú konečné, bez DPH, predávajúci nie je platiteľom DPH. Cena jednotlivého tovaru nezahŕňa cenu za dopravu. V cene za dopravu je už zahrnuté aj balné vo výške 1 €. Vložením zľavového kupónu kupujúcim v poznámke v košíku na e-shope sa cena automaticky nezníži, je potrebné vyčkať na úpravu a potvrdenie objednávky predávajúcim. Zľavový kupón nie je možné uplatniť spätne na objednávku ani po uplynutí jeho platnosti.

DOPRAVA A SPÔSOBY PLATBY

Možnosti dopravy a spôsoby platby sú zverejnené na webe na hlavnej stránke v článku Doprava a platba. Predávajúci využíva Packetu. Predávajúci prijíma platby v €. Cena dopravy už zahŕňa balné vo výške 1€.

OKAMIH UZAVRETIA KÚPNEJ ZMLUVY

Všetky údaje pri tovare vystavenom na webe majú len informatívny charakter. Vloženie tovaru do košíka a odoslanie objednávky kupujúcim sa považuje iba za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, a predávajúci nie je povinný túto kúpnu zmluvu uzavrieť. Automatická odpoveď zo systému sa nepovažuje za potvrdenie objednávky. Potvrdenie objednávky zasiela predávajúci, nie automatický systém webu. Ustanovenia § 45 a nasledujúce zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v platnom znení, sa použijú pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzavretá až doručením skutočného potvrdenia objednávky predávajúcim na e-mail kupujúceho uvedený pri objednávaní tovaru. Predávajúci nezodpovedá za prípadné chyby pri prenose dát. Vlastníctvo k tovaru prechádza na kupujúceho jeho prevzatím.

POTVRDENIE OBJEDNÁVKY

Keď kupujúci odošle objednávku, predávajúci kupujúceho čo najskôr kontaktuje na doplnenie prípadných chýbajúcich informácií a objednávku potvrdí. Predávajúci je v závislosti od charakteru obchodu oprávnený požiadať kupujúceho o autorizáciu objednávky, napríklad elektronickou poštou. Ak kupujúci autorizáciu odmietne, objednávka sa považuje za neplatnú. Pred potvrdením objednávky predávajúci vždy overí stav materiálu pre kompletnú zákazku uvedenú v objednávke a poskytne kupujúcemu najkratší možný termín zhotovenia. Ak je materiál pre zhotovenie zákazky už v nedostatočnom množstve, doba zhotovenia bude v potvrdení objednávky upresnená. Objednávky, ktoré boli riadne zaslané kupujúcim do systému a potvrdené predávajúcim, sú záväzné a nie je možné ich stornovať.

ZAPLATENIE OBJEDNÁVKY

Dátum zaplatenia ceny tovaru zakúpeného na webe je dátum (len pracovné dni, ak platba dorazí cez víkend, sviatok alebo dovolenku, zaúčtuje sa nasledujúci pracovný deň) zaúčtovania peňazí zodpovedajúcich celkovej cene tovaru vrátane ceny za dopravu na bankový účet predávajúceho.

V výnimočnom prípade, ak predávajúci nebude schopný doručiť kupujúcemu objednávku úplne, bude účtovaná suma zodpovedajúca iba kúpnej cene a cene za dopravu skutočne dodaného tovaru.

Platba je možná iba vopred na bankový účet predávajúceho alebo cez platobnú bránu.

V prípade bezhotovostných platieb je kupujúci povinný uviesť číslo objednávky ako variabilný symbol platby, podľa ktorého je platba priradená k objednávke. Ak variabilný symbol nebude uvedený, platba nemusí byť k objednávke priradená a dátum zaplatenia sa môže posunúť z dôvodu následného dohľadávania platby na základe potvrdenia o platbe od kupujúceho. Akonáhle predávajúci obdrží platbu na účet, informuje o tom kupujúceho do niekoľkých dní prostredníctvom e-mailu, ktorý kupujúci uviedol pri objednaní. Nesparované platby bez uvedenia správneho variabilného symbolu a bez zaslania potvrdenia o platbe na uľahčenie dohľadávania platby budú vrátené najneskôr do 30 dní.

SPLATNOSŤ OBJEDNÁVKY A REZERVÁCIA MATERIÁLU

Objednávka je splatná do 7 dní od potvrdenia objednávky predávajúcim, ak nie je po vzájomnej dohode kupujúceho a predávajúceho v objednávke dohodnutá dlhšia lehota. Po nezaplatení objednávky bude kupujúci upozornený na neuhradenie objednávky. Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu nezaplatenia objednávky a objednávku zrušiť. V prípade zrušenia objednávky zo strany predávajúceho má kupujúci možnosť tovar znova objednať, ak je na webe dostupný. Kupujúci berie na vedomie, že termín zhotovenia sa pri oneskorenej úhrade môže predĺžiť. Pre automatické spárovanie platby s objednávkou je nutné, aby kupujúci pri platbe uviedol správny variabilný symbol. Ak kupujúci vyberie materiál na objednávku, predávajúci pri potvrdení objednávky materiál u dodávateľa rezervuje, avšak u dodávateľa záväzne uhradí materiál až po zaplatení objednávky kupujúcim v plnej výške. Zaplatená objednávka ide do výroby ihneď, ako predávajúci obdrží materiál od dodávateľa. Predávajúci nenesie zodpovednosť za dobu dodania objednaného materiálu od dodávateľa a nemôže ovplyvniť prípadné oneskorenia v dodaní materiálu od dodávateľa.

Kupujúci berie na vedomie, že rezervácia materiálu po uplynutí splatnosti zaniká a materiál alebo výrobok ide znova do predaja. Predávajúci má právo v prípade stornovanej objednávky z dôvodu nezaplatenia kupujúcim odmietnuť ďalšiu objednávku kupujúceho.

Ak došlo k zlúčeniu objednávok na žiadosť zákazníka, dátum zaplatenia je dátum (len pracovné dni, ak platba dorazí cez víkend alebo sviatok, zaúčtuje sa nasledujúci pracovný deň) zaúčtovania peňazí zodpovedajúcich celkovej cene tovaru všetkých nových objednávok (teda všetkých objednávok, ktoré sa vzťahujú k pôvodnej objednávke v plnej výške) vrátane ceny za dopravu na bankový účet predávajúceho.

Ak kupujúci uhradí objednávku len čiastočne, objednávka bude čakať na doplatok, taká objednávka sa nepovažuje za úplne uhradenú, nebude odovzdaná do výroby a predávajúci neobjedná prípadný vybraný materiál u dodávateľa.

DOBA VYHOTOVENIA A DODANIA

Doba vyhotovenia platí v deň objednania, ak objednávka obsahuje viac kusov produktov, doba vyhotovenia môže byť dlhšia, záväzná doba vyhotovenia je uvedená v objednávke po potvrdení. Doba vyhotovenia začína plynúť od zaplatenia objednávky v plnej výške, nie čiastočnej úhrady. Doba vyhotovenia nie je garantovaná pri zaplatení objednávky po splatnosti. Splatnosť objednávky je do 3 dní od potvrdenia objednávky predajcom. Dátum zaplatenia je dátum zaúčtovania peňazí zodpovedajúcich celkovej cene tovaru vrátane ceny za prepravu na bankový účet predajcu. Ak posledný deň vyhotovenia pripadá na víkend, sviatok alebo vyhlásenú dovolenku, posledný deň sa automaticky posúva na nasledujúci pracovný deň.

Predajca vyhotoví tovar v čo najkratšom možnom čase. Kupujúci berie na vedomie, že materiál, ktorý nie je skladom, je objednaný až po zaúčtovaní peňazí zodpovedajúcich celkovej cene tovaru vrátane ceny za prepravu na bankový účet predajcu. Ak kupujúci nedodá kompletné informácie potrebné na vyhotovenie objednávky, doba vyhotovenia sa pozastavuje do doby, kým kupujúci nedodá všetky potrebné informácie. Kupujúci tiež berie na vedomie, že doba vyhotovenia objednávky sa môže predĺžiť o dobu trvania vyhlásenej dovolenky, prípadne v prípade choroby alebo obmedzení výroby z dôvodu vládnych nariadení. Predajca je povinný dodať tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní.

Termín vyhotovenia je uvedený pri jednotlivých produktoch. Ak kupujúci objedná viac produktov s rôznymi termínmi vyhotovenia, automaticky platí pre všetky produkty ten najdlhší termín. Samozrejme je možné dohodnúť individuálny termín vyhotovenia aj odoslania. Hneď ako bude objednávka hotová, odoslaná alebo pripravená na vyzdvihnutie na výdajnom mieste k osobnému odberu, predajca kupujúceho neodkladne informuje prostredníctvom e-mailu, ktorý kupujúci uviedol pri objednaní. Ak sa kupujúci s predajcom dohodne na individuálnom termíne vyhotovenia alebo odoslania, musí byť toto ustanovenie uvedené v kúpnej zmluve. Ak nastane situácia, že predajca z nejakého dôvodu nebude schopný objednávku odoslať v termíne (napríklad nedostupnosť materiálu), uvedenom v kúpnej zmluve, neodkladne o tom kupujúceho informuje e-mailom a prípadne po dohode stanoví náhradný termín, ak s tým kupujúci súhlasí (neplatí pre objednávky zaplatené po splatnosti).

ODOSLANIE OBJEDNÁVKY

Po odoslaní objednávky predajca zašle kupujúcemu na uvedený e-mail pri objednaní sledovacie číslo zásielky vrátane odkazu, kde je možné zásielku sledovať. Zásielky určené pre hromadný zvoz predajca odosiela 1-2x týždenne podľa objemu objednávok a vyťaženosti dopravcu počas sezóny. Zásielky s individuálnym zvozom predajca odosiela v pondelok, utorok, stredu a štvrtok. Doba odoslania balíka sa u jednotlivých dopravcov líši. Doba odoslania zásielky je obvykle 2-10 dní od vyhotovenia zákazky, závisí od zvolenej prepravy, objemu objednávok a vyťaženosti dopravcu počas sezóny. Ak má dopravca technický výpadok a nie je možné, aby predajca zásielky odoslal, opakovaný pokus o odoslanie zásielok sa uskutoční pri nasledujúcom zvoze. V prípade opakovaných výpadkov je kupujúcemu ponúknutá možnosť zmeny dopravcu v rovnakej cenovej hladine. Piatky a víkendy predajca balíky neodosiela, rovnako tak počas vyhlásenej dovolenky a dní voľna. Počas dovolenky a voľna sa doba odoslania automaticky predlžuje. Viac informácií nájdete v článku Doprava a platba.

DORUČENIE ZÁSIELKY

Doba doručenia zásielky prepravnou spoločnosťou od odoslania je približne 2-7 dní, podľa toho, akú dopravu kupujúci zvolí, za dobu doručenia prepravnou spoločnosťou predajca nenesie zodpovednosť. Doba doručenia balíka sa u jednotlivých prepravcov líši. V prípade, že zásielka nebude doručená v obvyklom čase, bude u prepravcu podaná reklamácia. Prepravca má právo zásielky, ktoré nie sú určené do vlastných rúk, doručiť tretej osobe na adrese bydliska adresáta. Z tohto dôvodu predajca umožňuje aj dopravu Balík na poštu, kde je zásielka doručená výlučne do vlastných rúk. Predajca nenesie zodpovednosť za prevzatie zásielky treťou osobou na adrese bydliska adresáta, ak nebola zvolená doprava s doručením iba do vlastných rúk. Je možné podať u dopravcu reklamáciu doručenia, kedy dopravca poskytne informácie o osobe, ktorá zásielku prevzala. Viac informácií nájdete v článku Doprava a platba.

V prípade vyzdvihnutia tovaru na výdajnom mieste bude kupujúci informovaný ihneď, ako bude tovar pripravený na vyzdvihnutie. Lehotu na vyzdvihnutie na výdajnom mieste je týždeň, na požiadanie je možné túto lehotu predĺžiť na 14 dní. V prípade nevyzdvihnutia zásielky bude kupujúcemu účtovaný poplatok 29 Kč za opätovné doručenie zásielky na výdajné miesto.

Náklady, ktoré môžu kupujúcemu vzniknúť pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku (e-mail, telefón a pod.) v súvislosti s nákupom tovaru na webe, nesie kupujúci, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

DOKLAD O NÁKUPE

Doklad bude kupujúcemu automaticky zaslaný systémom v elektronickej podobe v najkratšom možnom čase po zaplatení objednávky (zaúčtovaní peňazí v plnej výške na bankový účet predajcu) na e-mail uvedený pri objednaní. Pre automatické spárovanie platby s objednávkou je potrebné, aby kupujúci pri platbe uviedol správny variabilný symbol.

SÚŤAŽE

V prípade, že víťaz vyhrá v súťaži organizovanej predajcom, je tento víťaz povinný vyzdvihnúť si výhru do 30 kalendárnych dní odo dňa, kedy predajca vyhlásil výsledky súťaže. Nárok víťaza na výhru zaniká uplynutím tejto lehoty bez uplatnenia, výhra prepadá v prospech organizátora.

VÝMENA TOVARU

Kupujúci má právo na výmenu nepoužitého tovaru zo základnej ponuky, kupujúci hradí všetky náklady spojené s vrátením aj zaslaním nového tovaru, ako aj náklady za vrátenie tovaru, ak tento tovar nie je možné vrátiť bežnou poštovou cestou vzhľadom na jeho povahu. Kupujúcemu bude účtované základné dopravné, ak sa strany nedohodnú inak. Predajca za výmenu neúčtuje žiadne ďalšie poplatky. Nový tovar bude zaslaný až po vrátení pôvodného a úhrade nového dopravného v plnej výške. Možnosť výmeny sa nevzťahuje na tovar vyrobený na zákazku alebo upravovaný podľa požiadaviek kupujúceho. Výmenu je možné uplatniť najneskôr do 14 dní od prevzatia tovaru.

NEPREVZATIE ZÁSIELKY

Kupujúci je povinný zásielku prevziať. Predajca kupujúceho pred uplynutím lehoty na vyzdvihnutie jednorazovo vyzve k prevzatiu zásielky. V prípade neprevzatia zásielky bude kupujúcemu účtované základné dopravné, ak sa strany nedohodnú inak. Predajca za opätovné zaslanie zásielky neúčtuje žiadne ďalšie poplatky. Tovar bude u predajcu uložený a opätovne zaslaný až po úhrade nového dopravného v plnej výške.

PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

Na základe zákona má spotrebiteľ právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od nasledujúceho dňa po dni, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (iná než dopravca) prevezme tovar. Toto právo sa vzťahuje len na tovar skladom. Kupujúci berie na vedomie, že na tovar vyrobený na zákazku alebo upravený podľa jeho požiadaviek sa toto ustanovenie nevzťahuje (všetky úpravy na želanie – napr. iná farba, iná látka, iné rozmery a pod.), čo platí aj v prípade nákupu tovaru podnikateľom na ďalší predaj. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu len v prípade, ak nešlo o tovar vyrobený na zákazku alebo upravený podľa želania zákazníka. Ak kupujúci pošle späť tovar, na ktorý nemožno uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, predávajúci môže zásielku odmietnuť. Ak by kupujúci aj napriek tomu opakovane trval na vrátení tovaru vyrobeného alebo upraveného podľa jeho požiadaviek alebo na odstúpení od kúpnej zmluvy, keď už bol pre jeho objednávku vybraný materiál, bude mu z čiastky odpočítaná cena za použitý materiál a prácu, čo môže byť aj 100 % hodnoty objednávky. O odstúpení je kupujúci povinný predávajúceho vopred informovať pred odoslaním zásielky.

Na účely uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy musí kupujúci o svojom odstúpení od tejto zmluvy informovať predávajúceho jednostranným právnym úkonom – napríklad vyplnením príslušného formulára a jeho zaslaním spolu s vráteným tovarom v zásielke. Kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na stiahnutie tu. Zásielky zaslané na dobierku predávajúci neakceptuje.

Tovar skladom zo základnej ponuky je možné v zákonnej 14-dňovej lehote vrátiť. Musí byť však nový, bez známok použitia a s kompletným príslušenstvom. Kupujúci sa zaväzuje, že tovar vyskúša len v rozsahu, v akom by ho vyskúšal v kamennej predajni. Ak kupujúci vráti tovar, ktorý je viditeľne poškodený alebo nesie známky používania či opotrebovania, predávajúci má právo kupujúcemu vrátenú čiastku znížiť.

Ak je predmetom jednej kúpnej zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie viacerých častí, 14-dňová lehota na odstúpenie začína plynúť nasledujúci deň po prevzatí poslednej dodávky tovaru.

Tovar je potrebné bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa oznámenia odstúpenia od príslušnej zmluvy, zaslať ako balík do Packety na našu pobočku: Nerudova 1273, 54301 Vrchlabí. Táto adresa slúži výhradne na prevzatie zásielok doručených prostredníctvom kuriérskych služieb Packety. Osobné podanie reklamácie alebo odstúpenia od zmluvy na tejto adrese nie je možné. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar dorazí späť pred uplynutím 14 dní od oznámenia odstúpenia od zmluvy.

Ak spotrebiteľ odstúpi od tejto zmluvy, predávajúci vráti bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď obdržal oznámenie o odstúpení od zmluvy, všetky platby, ktoré od kupujúceho dostal, vrátane nákladov na dodanie (ak si kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, budú vrátené náklady zodpovedajúce najlacnejšiemu spôsobu dodania), najskôr však až po obdržaní vráteného tovaru. Na vrátenie platieb sa použije rovnaký spôsob platby, aký bol použitý pri pôvodnej transakcii, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

Pri odstúpení od zmluvy nesie spotrebiteľ náklady spojené s vrátením tovaru, a náklady za vrátenie tovaru, ak tento nie je možné vrátiť bežnou poštovou cestou vzhľadom na jeho povahu.

Pri odstúpení od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní zodpovedá spotrebiteľ len za zníženie hodnoty tovaru spôsobené nakladaním s tovarom iným spôsobom, než je nutné na oboznámenie sa s jeho povahou a vlastnosťami vrátane jeho funkčnosti.

Nepoužitý tovar bez zbytočného odkladu zašle kupujúci so všetkými náležitosťami ako balík do Packety na našu pobočku: Nerudova 1273, 54301 Vrchlabí. Táto adresa slúži výhradne na prevzatie zásielok doručených prostredníctvom kuriérskych služieb Packety. Osobné podanie reklamácie alebo odstúpenia od zmluvy na tejto adrese nie je možné. Zásielky na dobierku nie sú akceptované. Vrátená neprijatá zásielka sa nepovažuje za platné odstúpenie od kúpnej zmluvy.

REKLAMÁCIA

Prodávajúci sa riadi platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä ustanoveniami § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov (ďalej len „občiansky zákonník“).

Na účely uplatnenia reklamácie musí kupujúci informovať predávajúceho o reklamácii formou jednostranného právneho úkonu – napríklad vyplnením príslušného formulára a zaslaním spolu s reklamovaným tovarom v zásielke. Kupujúci môže použiť vzorový formulár pre reklamáciu, dostupný na webe alebo môže použiť online formulár. Zásielky zaslané na dobierku predávajúci neprijíma.

Zakúpenie veci je kupujúci povinný preukázať predložením kópie kúpneho dokladu alebo iným dostatočne vierohodným spôsobom. Kupujúci nemôže uplatniť práva z vad, ktoré sám spôsobil nevhodným zaobchádzaním s tovarom alebo o ktorých vedel pri kúpe. Rovnako tak ani u vád, pre ktoré bola dohodnutá zľava z ceny. Kupujúci nezodpovedá ani za bežné opotrebenie veci.

Ak spotrebiteľ zakúpi v našom e-shope tovar, predávajúci zodpovedá za to, že tovar nemá pri prevzatí vady, t.j. najmä že v čase, keď tovar kupujúci prevezme:

  • má tovar vlastnosti, ktoré boli dohodnuté alebo ktoré predávajúci či výrobca opísal, alebo ktoré ste očakávali s ohľadom na povahu tovaru a na základe prípadnej reklamy na tento tovar,
  • tovar je vhodný na účel, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza, alebo na ktorý sa tovar tohto druhu bežne používa,
  • tovar zodpovedá kvalitou alebo spracovaním dohodnutému vzorku alebo predlohe, bola-li kvalita alebo spracovanie určené podľa dohodnutého vzorku alebo predlohy,
  • tovar je v primeranom množstve, miere alebo hmotnosti,
  • tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

Vyššie uvedená zodpovednosť predávajúceho sa nepoužije na tovar predávaný za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho bežným používaním, na použitý tovar na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.

Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak sú spolu s tovarom poskytované darčeky, nie je možné uplatniť právo z vady na tieto darčeky do 24 mesiacov. Spotrebiteľ môže u týchto darčekov uplatniť práva z vadného plnenia len do 14 dní od prevzatia tovaru. Podnikateľ nemá právo u darčekov uplatniť práva z vadného plnenia.

Tovar bez zbytočného odkladu zašle kupujúci so všetkými náležitosťami ako balík do Packety na našu pobočku: Nerudova 1273, 54301 Vrchlabí. Táto adresa slúži výhradne na prevzatie zásielok doručených prostredníctvom kuriérskych služieb Packety. Osobné podanie reklamácie alebo odstúpenia od zmluvy na tejto adrese nie je možné. Zásielky zaslané na dobierku nie sú akceptované.

Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady (t.j. reklamovať tovar), ktorá sa vyskytne u tovaru počas dvadsiatich štyroch mesiacov a u použitého tovaru do dvanástich mesiacov od jeho prevzatia. Ak sa vada prejaví do šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.

Ak je vada podstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo na odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo chýbajúcej veci, na odstránenie vady opravou veci, na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od zmluvy. Predávajúceho je potrebné oznámiť, ktoré právo si kupujúci zvolil, pri oznámení vady (reklamácii) alebo bez zbytočného odkladu po ňom. Ak je vada nepodstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny. Pri uplatnení vád a v reklamačnom procese sa predávajúci ďalej riadi príslušnými ustanoveniami občianskeho zákonníka a ďalších právnych predpisov.

Tovar zakúpený na webe môže kupujúci reklamovať zaslaním ako balík do Packety na našu pobočku: Nerudova 1273, 54301 Vrchlabí, bez dobierky, spolu s výtlačkom alebo kópiou faktúry či iného dokladu o zakúpení, popisom reklamovanej vady a práva z vadného plnenia, ktoré si zvolil. Táto adresa slúži výhradne na prevzatie zásielok doručených prostredníctvom kuriérskych služieb Packety. V prípade reklamácie predávajúci kupujúcemu zašle na uvedený email potvrdenie o tom, kedy svoje právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje. Rovnako predávajúci zašle potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

Ak bude reklamácia kupujúceho oprávnená a bude vybavená odstúpením od kúpnej zmluvy, predávajúci v takom prípade vráti kúpnu cenu reklamovaného tovaru, avšak nebude vracať náklady na pôvodné dodanie tovaru od predávajúceho kupujúcemu, t.j. pôvodnú cenu za prepravu.

O reklamácii rozhodne predávajúci ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava primeraná doba potrebná na odborné posúdenie vady podľa druhu tovaru. Reklamáciu vrátane odstránenia vady vybaví predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote.

V prípade, že predávajúci bude po ukončení reklamácie vracať peniaze, pošle ich na bankový účet použitý pri zaplatení nákupu, prípadne na bankový účet, ktorý kupujúci zvolí.

Neprevezme-li si kupujúci reklamovaný tovar v dohodnutom termíne, bude mu predávajúci účtovať náklady spojené s uskladnením tovaru, a to vo výške 1 % predajnej ceny tovaru za každý začatý deň uskladnenia tovaru.

NESPRÁVNE DODANIE

Ak predávajúci omylom pošle nesprávne tovar v súvislosti s nákupom kupujúceho na webe, kupujúci o tom informuje predávajúceho emailom na dielna@domara.sk. Kupujúci pošle tovar ako balík do Packety na našu pobočku: Nerudova 1273, 54301 Vrchlabí. Táto adresa slúži výhradne na prevzatie zásielok doručených prostredníctvom kuriérskych služieb Packety. Výmenu nesprávne dodaného tovaru za správny je možné uplatniť a nepoužitý tovar zaslať najneskôr do 14 dní od prevzatia tovaru. Zásielky zaslané na dobierku nie sú akceptované. Predávajúci preplatí kupujúcemu základné náklady spojené s výmenou nesprávneho tovaru po predložení dokladu o zaplatení dopravy.

ZÁSADY OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV

Osobné údaje, ktoré získa predávajúci počas nákupu na webe o kupujúcom, spravuje a spracúva predávajúci v súlade so zákonom č. 101/2000 Z.z., o ochrane osobných údajov a zmene niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov. Viac info tu.

SĽUŽNOSTI

Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zabezpečuje predávajúci prostredníctvom oddelenia služieb zákazníkom na e-mail dielna@domara.sk. Kupujúci bude kontaktovaný v najkratšom možnom čase. Informácia o vybavení sťažnosti bude kupujúcemu zaslaná na uvedený email.

MIMOSÚDNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV

Predtým, než kupujúci pristúpi k mimosúdnemu riešeniu sporu, odporúča predávajúci obrátiť sa s požiadavkou o nápravu najprv priamo na spoločnosť DOMARA, a to prostredníctvom kontaktnej adresy dielna@domara.sk.

K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom Mlynské nivy 44/b, 825 07 Bratislava, IČO: 31 734 074, internetová adresa: https://www.soi.sk. Platformu pre riešenie sporov online, nachádzajúcu sa na internetovej adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr, je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy..

Spotrebiteľ môže využiť aj kontakt so spotrebiteľskou právnou poradňou dTest na čísle +421 696 851 965.

Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 10. 08. 2025 | verzia 01-25

 

Slovensko Navštíviť CZ shop Chat Napíšte nám